
لطفا صبرکنید
سالها قبل برای نهار ظهر عاشورا پنجاه کیلو برنج نذر کردم. آن موقع ارزان بود. الآن به راحتی نمیتوانیم آن را تأمین کنیم. آنچه که بر ما واجب است مبلغ ریالی زمان نذره یا مبلغ وزنی برنج؟ البته نذر ما برنج بوده نه ریال.
سلام واحترام .سالهای قبل برای نهار ظهر عاشورا پنجاه کیلو برنج نذر کردم ان موقع ارزان بود براحتی تامین میشد حالا قیمت برنج اززمان نذر ده برابر شده و لی درآمد ما اندازه تورم تغییر نکرده.مسئله. آنچه که برما واجبه مبلغ ریالی زمان نذره یا مبلغ وزنی برنج? .البته نذر ما برنج بوده نه ریال .تکلیف چیست. ممنون ازپاسخ
باسمه تعالی
اگر نذر شرعی منعقد شده باشد، تا حد امکان باید انجام شود.
مسأله 2701. در نذر باید صیغه خوانده شود و لازم نیست آن را به عربی بخوانند؛ پس اگر بگوید چنانچه مریض من خوب شود، برای خدا بر من است که ده تومان به فقیر بدهم، نذر او صحیح است. و اگر نذر صحیح بود و مکلف به نذر خود عمداً عمل نکرد، گناه کرده است و باید کفّاره بدهد، و کفاره وفا نکردن به نذر مانند کفاره مخالفت قسم است که بعداً خواهد آمد.
کد سایت
fa11827
طبقه بندی موضوعی
مسائل متفرقه نذر و عهد و قسم

